سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

مرتضی رحمانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

300 وانت بار میوه فروش در شهر قزوین ساماندهی شدند

مدیر اجرائیات شهرداری قزوین گفت: در اجرای طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش تاکنون 300 وانت بار و دست فروش در تمام مناطق شهری ساماندهی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره اجرائیات شهرداری قزوینمرتضی رحمانی در این باره به خبرگزاری برنای قزوین اظهارداشت: یکی از مطالبات به حق شهروندان قزوین رفع سد معبر و ساماندهی وانت بارهای میوه فروش کنار خیابان ها و معابر است که سازمان اجرائیات شهرداری قزوین پس از شناسایی فعالان این عرصه، طرح ساماندهی وانت بارها را در اولویت قرار داده است.

وی افزود : روند اجرای طرح ساماندهی وانت بارها، پیرو پیگیری شکایات مردمی با سامانه 137 شهرداری و دستور مقام قضایی برای انتظام بخشی و ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در سطح شهر برابر با دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا انجام شده است.

مشاور شهردار قزوین تصریح کرد: فعالیت وانت بارهای میوه فروش درحاشیه خیابان و بلوارهای شهر قزوین در سال های اخیر بسیار گسترش یافته که این امر در تردد شهروندان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

رحمانی یادآورشد: در اجرای طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش تاکنون 300 وانت بار و دست فروش مناطق مختلف شهر سامان یافته اند.

مدیر اجرائیات شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منبع درآمد اصلی اکثر وانت بارهای میوه فروش از همین محل تامین می شود علاوه بر جمع آوری محل های مناسبی برای ادامه فعالیت و اسقرار وانت بارها جانمایی و راه اندازی شد.

رحمانی تصریح کرد: در شهر قزوین تاکنون شش نقطه برای استقرار وانت بارها آماده شده و در حال حاضر وانت بارهای میوه فروش در محله های تعیین شده مستقر شده و فعالیت می کنند که در صورت لزوم چند نقطه جدید نیز آماده فعالیت خواهد شد. 

وی افزود: دست فروشانی که با چرخ دستی های سیار میوه فروشی می کردند نیز در مناطق مناسب استقرار یافته اند. 

رحمانی در خصوص مناطق  استقرار وانت های بارها نیز گفت: کمربندی بلوار باهنر، خیابان نواب، غیاث آباد، چهارراه شریانی روبروی عالی قاپو، جنب سلطان سید محمد، بلوار امام از جمله مناطقی هستند که دست فروشان و وانت بارها در آنها استقرار پیدا کرده اند.

مدیر اجرائیات شهرداری قزوین بیان کرد: با اجرای طرح ساماندهی وانت بارها علاوه بر زیبا شدن سیما و منظر شهری، از ایجاد ترافیک و سوانح در معابر جلوگیری شده و دسترسی شهروندان برای خرید  میوه  هم تسیهل شده است.

وی افزود: طرح ساماندهی وانت بارهای شهر قزوین با همکاری و همراهی مجدانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده که جا دارد از همکاری و حمایت این افراد و نیز همکاران پر تلاش خود در واحد اجرائیات تشکر کنیم.

 

تصاویر مرتبط